Una din campaniile de imagine Hamza care mi-a rămas în minte a fost cea din 2021, când brandul era relativ încă la început și au decis să folosească clienții lor reali în locul modelelor. Am realizat că brandul a strâns în jurul ideii sale, de piese foarte purtabile făcute în România cu atenție și pasiune pentru calitate și imprimeuri inspirate din zona de mental health și development, o comunitate extrem de variată și vibrantă. De la adolescenți, la cupluri 50+, de la creativi, la hypebeasts, la clienți cu joburi cât se poate obișnuite. Campania avea un aer autentic pe care l-am văzut extrem de rar la un brand din România. Mesajele “calm” și “balance”, “fall rise repeat” și “challenges bring strength” sunt livrate neironic și au strâns împreună oameni pasionați de studiul neuroștiințelor. Ștefan Hamza, fondatorul brandului a început și un podcast informativ în acest domeniu pentru comunitate, și multe din piesele lui funcționează ca un memento mori în acest sens.
Apogeul momentului streetwear a fost înainte de pandemie, dar pentru o scurtă perioadă de timp care s-a suprapus cu lockdown-urile din pandemie și work-from-home, zona de haine confortabile, ușor de purtat și asortat a avut momentul ei de form-follows-function. Ce se întâmplă acum când muncim hibrid, când am realizat că trebuie să rafinăm puțin zona de sweatpants dar renunțăm greu la confortul cu care ne-am obișnuit? Cum se poziționează fiecare brand în acest moment de post-streetwear este extrem de interesant, tocmai pentru că fiecare o face diferit. Prin tailoring, prin piese hibrid, prin întoarcerea la jeans dar într-un mod mai relaxat și așa mai departe. Această colecție pe care o port în aceste fotografii este răspunsul Hamza la aceste întrebări, un streetwear puțin mai elevat, aceeași atenție pentru comunitate și același ADN inspirat din zona de psihologie, materiale mai eco-friendly cum ar fi bumbacul organic și producție sustenabilă realizată in România.
Linkuri utile: Atelier Hamza / Fotografii de Vlad Andrei